SERVICES
team
ReSsourcer
VAEKST sikrede den første private kunde til Engrafo, en dansk tech-startup, ved at etablere en forudsigelig pipeline af kvalificerede salgsmøder i Danmark.
Engrafo leverer en vidensdelingsplatform, der indsamler og visualiserer forretningskritiske data i datakataloger og flowdiagrammer til bedre analyse og rapportering. Med kun to offentlige kunder ønskede start-uppen at træde ind på det private marked, fordi databeskyttelse blev et problem for mange virksomheder. Uden erfaring med B2B-salg indgik Engrafo et Outbound Sales-samarbejde med VAEKST for at sikre en forudsigelig salgspipeline.
VAEKST leverede et outbound sales-team til at hjælpe med at segmentere markedet, generere kvalificerede salgsmøder (SQL'er), koordinere møder, udvikle markedsrapporter og pleje salgspipelinen.
I starten var strategien at være sektoragnostisk og sigte mod store virksomheder med mere end 200 ansatte. Data viste hurtigt, at de største virksomheder inden for industriel produktion og service, life sciences og logistikindustrien havde de største uopfyldte behov på grund af vigtigheden af en datastyret tilgang og den store mængde data.
Mens målgruppen oprindeligt var CTO'er, viste det sig, at lederne af Business Intelligence (BI) var mere tilbøjelige til at købe end CTO'erne og havde mere viden om emnet.
Engrafo modtog 38 kvalificerede salgsmøder med nogle af Danmarks største virksomheder og har allerede lukket 1 licens og lavet 3 POC'er. Indsigt fra VAEKST forbedrede start-up'ens salgspipeline ved at fokusere marketingindsatsen på færre brancher for at skabe mere relevante annoncer.