SERVICES
team
ReSsourcer
VAEKST assisterede SCLogic, en amerikansk udbyder af facilitetsstyringssoftware, med at udvide til Norden, Storbritannien og Australien gennem Outbound Sales.
SCLogic fokuserer på digitalisering af post samt indgående pakkesporing og -håndtering og ønskede at skalere deres produkt til Norden. Med Det Hvide Hus som reference var de klar til at prøve det nordiske marked. Med meget lidt viden om kulturelle og industrielle forskelle, en svag leadbase og lille lokal tilstedeværelse havde virksomheden brug for en lokal partner til at generere kvalificerede salgsmøder (SQL'er) og undersøge, om der var et product-market fit.
VAEKST udviklede en Outbound Sales-strategi, hvor der blev oprettet en indledende segmenterings-, målretning- og positioneringsstrategi. Efter at have udført outreach og analyseret interaktioner blev det mest velegnede segment identificeret til at være universiteter. Ved at tilpasse positionerings- og målretningstrategien til det nye segment kontaktede VAEKST universiteterne med stor succes.
Den nordiske tilgang var en succes, så SCLogic ønskede at skalere op og inkludere Australien, New Zealand og Storbritannien også. VAEKST var i stand til at generere 32 kvalificerede salgsmøder (SQL'er) på tværs af alle lande, leverer kundeindsigter i form af markedsrapporter og succesfuldt eksekvere Go-To-Market strategien.