SERVICES
team
ReSsourcer
VAEKST hjalp Capturi, en AI-baseret samtaleplatform i Skandinavien, med deres ekspansion til Sverige gennem Outbound Sales.
Ved at udnytte kunstig intelligens og machine learning analyserer Capturi kunders samtaler i kundeservice for at forbedre deres oplevelse og tilbyde mere værdi. Ved at operere inden for en specifik niche inden for kommunikation, UX og stemmeteknologi havde Capturi svært ved at ekspandere og øge brand awareness i Sverige. For at overkomme dette søgte de assistance fra VAEKST til at udvide til det svenske marked via Outbound Sales. En outbound salgsstrategi blev implementeret for at skabe personlig outreach mod målgruppesegmentet.
Capturi oplevede udfordringer ved at udvide deres kundebase, selvom de var i en voksende branche, da mange virksomheder skiftede væk fra telefonbaseret kundeservice. På grund af kompleksiteten og specificiteten af deres sektor, så var det afgørende for virksomheden at have sælgere i form af produktspecialister, som kunne engagere sig med potentielle kunder for at demonstrere deres ekspertise og værdien af deres produkt.
For at imødegå dette leverede VAEKST et team til at booke demoer, skabe en salgspipeline og tilbyde strategiske indsigter inden for sektoren. Månedlige markedsrapporter inkluderede data om konverteringsrater og årsager til, at potentielle kunder ikke var interesserede. I de indledende uger eksperimenterede VAEKST med forskellige sektorer og opdagede, at finans-, medie- og detailhandelsindustrierne havde de højeste konverteringsrater.
VAEKST leverede 60 kvalificerede salgsmøder på 10 måneder, og Capturi oplevede en betydelig stigning i forretningsmuligheder inden for målgruppesegmenterne i Sverige.