SERVICES
team
ReSsourcer
Outsourcing kan være en god måde at forbedre effektiviteten og udvikle din virksomhed på. Her er de vigtigste grunde til at outsource samt nogle af fordelene og udfordringerne.
I den nuværende forretningsverden er outsourcing blevet en stadig mere populær mulighed for virksomheder, der ønsker at reducere omkostningerne og forbedre effektiviteten. Men hvad er outsourcing egentlig? Og er det det rigtige for din virksomhed?
Outsourcing er ansættelse af eksterne specialister eller generalister til at udføre opgaver, som normalt er interne funktioner. Ofte drejer det sig om at uddelegere tidskrævende eller komplekse opgaver på tværs af flere afdelinger - fra salg og regnskab til administration og kundeservice.
Det er en forretningspraksis, fordi det kan spare penge og tid og ofte resultere i en bedre kvalitet af arbejdet. I sidste ende er målet at frigøre tid, så dit team kan fokusere på deres kerne kompetencer.
Som virksomhedsleder leder du efter måder at få din virksomhed til at vokse på. En måde at gøre det på er ved at outsource opgaver eller processer. Outsourcing kan frigøre din tid og energi til at fokusere på kerneaspekterne af din virksomhed. Det kan også være en omkostningseffektiv måde at udvide din virksomhed på. Når det gøres rigtigt, kan outsourcing blive en vigtig del af en virksomheds strategi og et redskab til at skabe vækst.
Her er fire grunde til, at outsourcing kan hjælpe dig med at skabe vækst:
Der er mange grunde til, at virksomheder vælger at outsource deres aktiviteter. Ifølge en Deloitte-undersøgelse og blogindlæg fra BrandonGaille, er her nogle af de mest nævnte grunde til at vælge at outsource:
Tabellen over viser, at virksomheder outsourcer af flere forskellige årsager, men den mest almindelige motivation er at reducere eller kontrollere omkostningerne. Andre årsager er adgang til værktøjer, ressourcer, færdigheder og viden, som ikke er til rådighed internt, eller ønsket om at fokusere på kerneaktiviteterne og uddelegere funktioner, der ikke hører til kernen af forretningen.
Uanset årsagen skal virksomheder nøje overveje fordele og ulemper ved outsourcing, før de beslutter sig.
Outsourcing af jeres salgsaktiviteter kan være en god måde at udvikle din virksomhed på. Når det drejer sig om salg, bør kvalitet altid overtrumfe kvantitet. Et professionelt outsourcet salgsteam kan hjælpe dig med at indgå flere aftaler og hjælpe dig med at nå nye markeder, samtidig med at du sparer penge på at uddanne nye medarbejdere og ressourcerne, der følger med i oplæring.
Man bør tage hensyn til, at markeder, behov og tendenser ændrer sig i en hurtigt skiftende digital tidsalder. Salget har langt større vægt i form af genererede indtægter og investeret kapital. Uden det rigtige team og de rigtige processer er det umuligt at få fodfæste, nå resultater, nå KPI'er og indsamle værdifulde data. For ikke at nævne alle de endeløse test og optimeringer, der kan suge tid og ressourcer væk, som de fleste nystartede virksomheder og virksomheder i skalering ikke har råd til at spilde.
Så hvis du overvejer at outsource salget, er der to ting, du skal huske på.
Selv om outsourcing kan være yderst fordelagtigt for de fleste virksomheder, er det ikke altid det ideelle valg for alle virksomheder. Det er vigtigt at afveje fordele og ulemper ved outsourcing af salg for at træffe den rigtige beslutning for din virksomhed.
Her er nogle af de vigtigste fordele og ulemper ved at outsource din salgsfunktion.
Fordele:
Ulemper:
Hvordan ved du, om du outsourcer til den bedste virksomhed til dine specifikke behov?
Der er et par vigtige ting, når du leder efter en partner, der passer godt til din virksomhed.
Når du finder en virksomhed, der opfylder alle disse kriterier, kan du være sikker på, at du er på rette vej og træffer den bedste beslutning for din virksomhed.
Når du finder den rigtige partner til at styre dine aktiviteter, er der nogle bedste praksis, du bør huske på for at få en velsmurt outsourcing-maskine. Hvis du følger disse, kan du sikre, at outsourcingen af projekter lykkes, og at kommunikationen og arbejdsforholdene med dine leverandører eller tjenesteudbydere fungerer gnidningsløst.
Lav din research, vær klar over, hvad du har brug for, forventningsafstem, og vær ikke bange for at stille spørgsmål. Opbyg et trasparent partnerskab i stedet for blot et forretningsmæssigt forhold - og endelig skal du lære at give og dele feedback effektivt og løbende.
Kommunikation er nøglen, så det er meget vigtigt at holde møder en eller to gange om ugen.
Hvis du gennemfører blot nogle få af disse tips, kan det gøre en forskel for den samlede succes med din outsourcing.